Günümüzde artık eskisine nazaran Robotik Süreç Otomasyonu’nun gelişmesi, iş ve çalışma şekillerimiz değişmeye başlamıştır. Robotik Süreç Otomasyonu ile iş devamlılığı, sürekliliği ve işi otomatikleştirmek için yeni uygulamalara gidilmiştir. Artık katmadeğer yaratan birçok işi insan eline verilmesi ve süreklilik arzeden işlerin Otomasyon aracılığıyla daha çok karlı ve yararlı olmasıyla gelişim sürecinde çok iyi ilerleme kat etti. Günümüzde RPA Sağlık, Bankacılık, Sigortacılık, Müşteri Hizmetleri başta olmak üzere neredeyse yüksek veri akışı olan tüm işlerde kullanılmaya başlanmıştır. RPA Sistemin bütçe ayırabilecek olan küçük işletmelerinde bu sistemden yararlanması önerilir.

Robotik Süreç Otomasyonu mevcut işinize ne oranda destek sağlayacağına dair bir oran yada bilgi yoktur. İşin oluşu, gerçekleşme süreçlerinde Robotik Süreç Otomasyonuna ne kadar uygulanabilir ise o denli uygulanarak sistem hızlandırılır ve Robotlaştırılır. Böylelikle iş daha hızlı, pratik ve verimliliği artırılması hedeflenir. Robotik Süreç Otomasyonu Sistemin hangi sektörde ne kadar üretim istenmesine göre değişkenlik gösterebilir. Robotik Süreç Otomasyonu en çokta büyümek isteyen ve gelişime açık işletmelere uygundur.

Bu ve benzeri teknolojiler masrafların azaltılması iş verimliliğinin artırılması ve bu süreçlerin daha kolay yönetimi için sağlanır.

Robotik Süreç Otomasyonu Faydaları

  1. İşi ve süreçleri hızlandırmak.
  2. Standartlaşan verileri deki eksikleri düzeltmek ve eklemek.
  3. İşin ve işe bağlı süreçlerin daha kolay okunabilir, analiz edilebilir hale getirmek.
  4. Tek tek el ile girilmesi gereken işler de organizasyona dayalı pratik veri akışı sağlamak.
  5. Çalışanların daha verimli olmasını ve personelin çalışma zamanından tasarruf sağlanması.

Tedarik Zinciri Yönetimi; Veri tabanında Tedarik için verilmesi gereken ürünlerin hangilerinin sipariş verileceğine dair karar verme yetisine sahiptir.

Sağlık Sistemi ve Hizmetleri: Sağlık Sisteminin veri tabanında yapılmakta olan kayıt alma, oto sıra numarası verme, ücretlendirme vb. işlemler de uyarıcı ve tamamlayıcı rol oynar. Eksik olan bilgi belgelerin tamamlanmasında ekstra işlem gerekmeksizin kendisi ekleme ve düzenleme yapabilir.

Bankacılık ve Finansal; Özellikle Bancılık Sistemlerin müşterilerin eksik bilgilerini diğer bilgileriyle eşleştirerek doldurabilir. Dolduracağı bilgilere ve verilere kendi karar verme yetisine sahiptir.

Sigorta Hizmetleri; Sigortacılık Sistemi belli süreler üzerine çalıştığı için RPA bu alanda otomatik sigortalama, otomatik ödeme ve müşteri bilgilendirme olmak üzere birçok alanda rahatlıkla kullanılabilir. Personel, çalışma süresi ve hız olarakta oldukça verimliliği artırır.

Müşteri Hizmetleri; İşletmelerde ürünler kadar Müşteri Hizmetleri de oldukça önemlidir. Müşterilerin yaptırdıkları işlemler sonrasında bilgilendirme, ürünlerin kullanım bitişi, garanti, kasko, sigorta, işlem bildirimi, firmaların genel olarak müşterilerin gözünden kendilerini ölçmelerini sağlayan sesli yada yazılı anketleri ve bunlara benzer birçok şekilde Robotik Süreç Otomasyonları kullanılarak Müşteri Hizmetleri alanında oldukça verimli, hız ve tasarrufa yönelik işler gerçekleştirilebilir ve günümüzde bu şekilde kullanımlar oldukça yaygınlaşmaya başlamıştır.

Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) standart verilerinizin otomatik girmesini değil. Mevcut verilerinizin sistem işlem yaparken eksik kısımlarını doldurmasını, sisteminize gelen belgelerin doğruluğu, ayrıştırılması ve hataların analiz edilmesi için kullanılması gerekir.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

WhatsApp Destek
Merhabalar. Size nasıl yardımcı olabiliriz?