Robotik Otomasyon yada Robotik Süreç Otomasyonu (RPA – Robotik Process Automation) bir firma yada fabrikadaki çalışanların gelişmiş bir bilgisayar yada robotu üretim süreçlerine dahil etmesidir. Bu dahil etme örneğin bir işlemi gerçekleştirmek için başka bir işlemi otomatik olarak kesmek, diğer dijital cihazlarla iletişim kurmak, veriyi düzenlemek yada iş prosesi gerçekleştirmek şeklinde olabilir. Büyük bir fabrikada bu işlemleri gerçekleştirmek için çok sayıda insan gücüne ihtiyaç vardır. Böyle bir fabrikada robotik süreç otomasyon yazılım sistemlerini kullanmak hem çalışanların iş gücünü verimli kullanmayı sağlar, hem de para ve zaman kazancının artmasını sağlar.

Endüstriyel robotlar nasıl ki üretim veriminde ve kalitesinde artışa ve böylece de üretim endüstrisinin canlanmasına yol açıyorsa robotik proses otomasyonu robotları da bilişim teknolojileri alt yapısında, iş akışı süreçlerinde, uzak ofis bağlantılarını düşünme ve yönetme işlemlerinde bir devrim niteliği taşıyor. Robotik otomasyon robotları insanları sıkıcı, tekrarlayan görevlerden uzaklaştırarak işin niteliğini yükseltiyor yapılan işin doğruluk ve devir süresinde inanılmaz gelişmeler sağlıyor ve yapılan işlemlerinde artan verimlilik sağlıyor. Robotik Otomasyon çok çeşitli endüstrilerde kullanılabilmektedir.

Robotik Otomasyon Çeşitleri

Proses Otomasyonu: Otomasyonun kendisi zaten prosesi yönetmek olarak düşünülebilir. Proses otomasyonu üretim sırasında yapılan otomasyon işlemlerinden çok daha fazlasını kapsar. Bir ürünün üretildikten sonra üretim süreçlerinde elde edilen verilerin tekrar kullanılması, istatistik sonuçlardan faydalanılması proses otomasyonun kapsamına girer. Streç Sarma Makinesi üretimi sırasında kullanılan proses otomasyonu gibi.

Bilişim Teknolojileri Destek ve Yönetimi: Bilişim teknolojisi altyapısının uzaktan yönetilmesinde kullanılan otomasyon prosesleri ile gerçekleşebilecek sorunlar sürekli olarak kontrol edilir ve bir hata durumunda hızlı bir şekilde müdahale edilebilir. Robotik Otomasyon ile ağ cihazlarının görüntülenmesi ve teknik servis işlemlerinin geliştirilmesi sağlanabilir. İşleri insan kaynaklarından olabildiğince almak bir firmaya fazladan eğitim ve maliyet olmadan sorunları hızlıca çözmeyi sağlar.

Otomatik Asistan Teknolojisi:  Ses tanıma sistemleri ve online asistan teknolojisindeki gelişmelere paralel olarak yaygınlaşmaya başlayan çok yeni bir teknolojidir. Bu teknolojiyi kullanarak robotik otomasyon robotları çalışan ve müşterilere yazılım kodları yerine doğal dil kullanarak cevap verebilmektedir. Örneğin büyük çağrı merkezleri yada müşteri iletişim merkezlerinde kaynakların korunmasına yardımcı olmaktadır.

Karanlık fabrika gibi Endüstri 4.0 (4. Sanayi Devrimi) yeniliklerini kullanan fabrikalar teknolojik olarak gelişmiş çözümlere ihtiyaç duymaktadır. Robotik Otomasyon arka ofis uygulamalarında, müşteri süreçlerinin yönetilmesi gibi durumlarda maliyetleri düşürecek, verimliliği ve kaliteyi artıracak bir teknolojik gelişmedir. RPO ortalama olarak %30 ila 40 arasında maliyet kazancı sağlayabilmektedir.

Tabi bu teknolojik yeniliğin de hatalı kullanılması mümkündür. Aşağıdaki durumlarda RPO projeleri başarısız olabilir:

  • RPO bir iş dönüşümüdür, herhangi bir  BT projesi değil.
  • Tüm süreçlerde olduğu gibi RPO’ da da planlama ve pilot uygulama yapmak çok önemli ve gereklidir.
  • Otomasyonun sürdürülebilirliğini sağlayacak iş gücünün yeterli eğitimi almaması
  • RPO’ nun yanlış süreçlerde uygulanması
  • RPO’ nun süreçlerde aşırı şekilde uygulanması
  • Bilişim Teknolojileri, Risk Departmanı ve İnsan Kaynakları departmanları arasındaki işbirliğinin zayıf olması
  • BT altyapısındaki sorunlar.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

WhatsApp Destek
Merhabalar. Size nasıl yardımcı olabiliriz?